Search This Blog

Sunday, November 3, 2013

Cum a fost la Festivalul Be Creative, de la Sibiu?



În sfârşitul de săptămână 18-20 octombrie, la Sibiu, a avut loc Festivalul Studenţesc de Modă Be Creative, ediţia a doua. Însă pentru mine a fost prima dată când am participat ca designer. Deşi e abia al doilea festival de modă la care particip şi sunt conştientă că nu pot avea preteţii de Paris Fahsion Week, totuşi au fost aspecte care mi-au plăcut şi altele care mi-au plăcut mai puţin. Paradoxal mi-au plăcut aspecte de backstage, invisibile publicului larg, cu ar fi primirea nostră a designerilor, cazarea foarte centrală, organizarea din culise, care sincer a luat o mare parte din stresul de pe umerii noştri. Deci mi-au plăcut tocmai părţile care mă aşteptam să fie măturate sub preş la un festival românesc.
Nu mi-a plăcut că festivalul fiind unul studenţesc cu premii, juriu şi 26 de participanţi, a avut undele discrepanţe în cele două zile în care s-a desfăşurat. Discrepanţe care au lăsat impresia că nu toţi participanţii au avut aceleaşi şanse la premii. Şi anume faptul că în a doua zi de festival au apărut membrii noi în juriu, care nu au fost de faţă la prezentările din data de 18.10 (ex: Ana Morodan- anamorodan.com), că seara a doua a fost grăbită şi scurtată din cauza frigului nu foarte greu de prezis pentru o seară la sfârşit de octombrie şi cel mai ciudat, faptul că din trei premii anunţate, a fost unul singur, care a fost luat de un designer, ghiciţi de unde? Din Sibiu (Olimpia Dobrota)! Care conform counicatului de presă trimis de orgnizatori: "S-a detataşat considerabil de ceilalţi concurenţi".


Per total a fost o expetienţă plăcută din care am avut doar de învăţat şi vreau neapărat să numesc câţiva designeri ai căror colecţii mi-au plăcut foarte mult şi care ar fi meritat unul din cele 3 premii pierdute pe drum: Alina Gurguta – FREAMAT, Ana-Maria Besleaga – TESTIMONIUM, Raluca Popa – HOLLOW, Raluca Mandita – DUALITY.

Vă las în compania câtorva poze din acel weekend însorit:


























No comments:

Post a Comment